Ze všech stran slyšíme otázky, kdy bude konečně nová škola, co se děje s projektem nové školky, co bude po zastavení projektu v Pitkovicích, nebo jestli se podařilo letos umístit všechny, kteří se hlásili do první třídy. Nezapomínáme přitom ale na to, že v našich vzdělávacích institucích už je plno našich dětí a že kvalitu jejich vzdělávání je nutné průběžně sledovat a také cílené zlepšovat?
Otázka školství je samozřejmě velmi komplexní a je potřeba ji citlivě řídit tak, aby byly chráněny zájmy všech zúčastněných stran – zejména žáků, rodičů, samotné školy a zřizovatele. Jen pokud budou všechny strany spolupracovat, budou naše školy opouštět spokojené, sebevědomé a vzdělané děti.
Stejně jako v dalších oblastech života, i v případě školství je nutné, aby dobře fungovala vzájemná informovanost, aby učitelé vysvětlovali rodičům, co a jak učí a proč volí konkrétní metody výuky. Pouze tak mohou rodiče škole a učitelům rozumět a jen tak se odbourají vzájemná nedorozumění. V tomto by měla hrát velkou roli právě radnice, která má prostředky k tomu, aby mohla dění ve škole pozitivně ovlivňovat.