30. Května / DIvadlo U22, uhříněves

Jak se dělá dobrá škola?
→ promítání a diskuze ←

Škola 2.0
Jak se dělá dobrá škola? Na tuto otázku najdeme dnes mnoho různých odpovědí. Dobrá škola nemusí být plná moderních technologii či alternativních přístupů, dobrá škola kolem sebe musí mít v první řadě lidi, připravené naslouchat potřebám dětí a vnímat měnící se podmínky.

Za posledních třicet let se naše společnost zásadně změnila, proč by se těmto změnám neměly přizpůsobit také naše školy, a to jak architekturou, tak přístupem?

Pojďme si ukázat několik různých příkladů, jak na to. První ukázkou je nově postavená škola, která už samotnou budovou vede děti ke zdravému přístupu k životu, ve druhém případě dobrou školu vytváří spolupráce zřizovatele a vedení školy, když se individuálně přistupuje k potřebám dětí, a to i těch, které často pocházejí ze složitých poměrů.
Program večera
úterý 30. května
18:00 – 18:15
Zahájení a úvodní slovo
Zuzana Straková, zastupitelka za OK 22 a Honza Dolínek, výkonný ředitel EDUin a průvodce večerem
18:15 – 19:15
Předpremiéra dvou dílů nového seriálu, který společně produkuje ČT a EDUin Jak se dělá dobrá škola: Škola je víc než dům a Škola pro rychlé i pomalé
Režisér Michael Kaboš, autor a scénárista Tomáš Feřtek, dokumentem provází Jiří Havelka

V novém dokumentárním seriálu nebude řeč o alternativních školách, ale o školách středního proudu, většinou veřejných, zřizovaných městem, obcí, krajem, tedy o školách, kam chodí 95 procent žákovské populace. Počet veřejných škol, které výrazně proměnily a proměňují podobu vyučování, se od roku 2021 zvýšil z řádově několika desítek na několik set.

Moderátor Jiří Havelka nechává žáky, aby ho provedli po jejich škole, kterou předem nezná, jeho východiskem je zvědavost a údiv. Studentům i jejich učitelům klade pochybovačné a provokativní otázky – supluje běžného diváka, jenž není školským odborníkem. Navštěvuje vybrané lekce, různé prostory škol, účastní se aktivit mimo výuku a snaží se přijít na kloub tomu, jak škola funguje. (Česká televize)
19:15–20:15
Diskuzní panel
Honza Dolínek
Výkonný ředitel EDUin o. p. s.,
moderátor diskuze
Rodák z Uhříněvsi, který má za sebou pestrou paletu činností v oblasti vzdělávání, sociálních služeb či volnočasových a komunitních aktivit v roli koordinátora, manažera dobrovolníka a v neposlední řadě aktuálně výkonného ředitele v EDUin, společnosti zabývající se podporou v informovanosti o vzdělávání.
Miroslav Hřebecký
Programový ředitel EDUin o. p. s.
Původní profesí pedagog, byl ředitelem ZŠ a gymnázia. Dnes se věnuje vzdělávací politice. Je odborným garantem Klubu zřizovatelů a pomáhá zástupcům samospráv chápat problematiku školství a jeho řízení.
Jana Neumajerová
Architektka, členka Unie rodičů
Máma tří dětí, architektka, propagátorka permakultury a vzdělávání venku. Dlouhodobě se věnuje tématům jako je respektující komunikace mezi rodiči a učiteli, úspěšné navázání vztahů mezi rodinou a školou či zapojení rodičů do života školy.

Milan Vácha
Radní Středočeského kraje pro oblast vzdělávání a sportu, bývalý starosta, nyní zastupitel obce Psáry
Pracoval dlouhá léta jako projektový manažer výstavby datových center, více než 14 let působí v komunální politice, kde se věnuje efektivnímu nakládání s obecními prostředky a intenzivně prosazuje otevřenost obecního úřadu občanům. Jeho hlavním tématem je vzdělávání. Má zkušenosti v oblasti rozvoje školství na místní i regionální úrovni, dlouhodobě působil ve funkci starosty obce Psáry a má zkušenost s výstavbou nové základní školy v obci.
Ondřej Tuček
Architekt a pedagog FA ČVUT, člen České komory architektů
Zabývá se autorskými projekty občanské vybavenosti, staveb pro bydlení, rekonstrukcemi i urbanismem, samostatnou kancelář založil v roce 2013. Jeho realizace Základní škola Hovorčovice, startovací rampa BMX v Praze - Bohnicích a rekonstrukce památkově chráněného Pavilonu A na výstavišti v Lounech byly nominovány na Českou cenu za architekturu. Pravidelně se účastní architektonických soutěží, jako účastník, organizátor i porotce. Na Fakultě architektury ČVUT se věnuje problematice školských staveb, je garantem předmětu Nauka o stavbách IV.
Martin Ševčík
Ředitel základní školy Londýnská v Praze 2
Působí externě též na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity jako vyučující pregraduálních studijních programů a v rámci programů celoživotního vzdělávání. Příležitostný člen řešitelských týmů Národního pedagogického institutu například v rámci projektu KARIERA či SYPO.

Pavla Kubíčková
Ředitelka Pedagogicko-psychologické poradny pro Prahu 3 a 10
Ve své praxi se zabývá problematikou dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a duševním zdraví dětí. Zároveň se věnuje lektorské činnosti na školách. Spolupracuje v různých pracovních skupinách zaměřených na duševní zdraví dětí a meziresortní spolupráci.
Úterý 30. května, 18 h
Divadlo U 22, K Sokolovně 201/8
104 00 Praha 22-Uhříněves
Účast je zdarma. Budeme vám vděční, když nám dáte dopředu vědět, že přijdete. Děkujeme.
Máte otázky? Nebojte se zeptat.
ok.praha22@gmail.com
Foto v záhlaví: BoysPlayNice, zdroj: SOA
Tato stránka používá soubory cookies.
OK
Made on
Tilda